Blessurepreventie

 photo IMG_9557_zpsaum1ajfw.jpg
Als je mijn blog wat langer volgt dan weet je dat ik een tijdje last heb gehad van mijn schenen. Nu is dat inmiddels over en vandaag vertel ik wat ik er aan heb gedaan en wat ik er nu aan doe om het te verkomen. Ik had geen Shin Splits (gelukkig) maar mijn beenspieren zaten nogal in de knoop doordat ik het probeerde te onlasten forceerde ik weer andere plekken. Gelukkig waren we er op tijd bij! Vandaar nu tips over hoe ik het nu bij hou.

 photo IMG_9555_zpslenxhyzg.jpg
Compressiesokken
Toen ik net last kreeg van mijn schenen kreeg ik de tip om compressiesokken te dragen, inderdaad de eerste keer ging dit goed en ging de pijn in mijn schenen ook weg! Ik kon zelfs sporten. Omdat ik compressiesokken tijdens het hardlopen niet echt super lekker vind zitten draag ik ze dus na het lopen een uurtje voor herstel. De tweede keer werkte het al minder ik denk dat mijn kuitspieren te vast zaten.

 photo IMG_9553_zps8wgbhf9z.jpg
Magnesium
Naast de sokken kreeg ik de tip om magnesium te slikken. Nu kan ik absoluut geen tabletten doorslikken (ik stik soms al in de pil) dus moest er een andere oplossing gezocht worden. Gelukkig heeft Amiset de oplossing namelijk magnesium poeder. Je neemt de poeder ongeveer een uur voordat je gaat slapen in met sap of melk (sap is lekkerder) en de magnesium is ingenomen. Zonder braakneigingen.

 photo IMG_9554_zpslzn58ogr.jpg
Foamroller
Iedere avond ga ik aan de slag met de foamroller, even 10 minuten over mijn kuiten. Als er een knoop zit even extra aandacht op de knoop. Stacy van Legally Brunette heeft ooit heel veel oefeningen opgeschreven voor je, netzoals Just keep Running.

 photo IMG_9552_zpsqpseedpp.jpg
FIT Balsem
Mijn eerste tube FITbalsem kocht ik om GabyRunsTheWorld te sponsoren voor haar goede doel naar New York. Toen ik de tube net had dacht ik meh, is wel oké. Maar ik moet dit terug draaien! Dit spul is geweldig en inmiddels heb ik al een tube als Back-up! Als ik gesport heb ga ik douchen en na het douchen smeer ik mijn benen in met FITBalsem, ik focus mij daarbij op mijn kuiten en op mijn bovenbenen. Het voelt alsof ik in de fik sta maar mij spieren hebben de volgende ochtend geen mega pijn. Ik voel nog steeds dat ik was gedaan heb, maar wel aanzienlijk minder!

 photo IMG_9551_zpsykwk9csd.jpg
Weleda douchecel met Arnica
Onder het mom van baat het niet schaad het niet gebruik ik de douchegel van Weleda met Arnica erin. Ik weet niet of die wat doet voor mijn benen maar hij ruikt wel lekker. Ik moest hem even vermelden.

Sportmassage
Vorige week heb ik mijn eerste sportmassage gehad en mensen dit was pijnlijk maar mijn benen voelde daarna al een stuk relaxter aan. Al mijn knopen in mijn spieren (en dat waren er een hoop) zijn er uit gehaald. Ik ben voorstander om dit zeker 1x in de 3 maanden te doen (er zijn sporters die doen dit 1x in de 3 weken, maar ik hou het zelf bij met mij foamroller. Mocht ik een wedstrijd hebben dan kan ik nog altijd een extra sportmassage toepassen.

 photo IMG_9558_zps4ojpb3yp.jpg
Rust
Niet het leukste om te doen als je lekker aan het lopen ben, maar rust is best wel belangrijk. Ik ben zelf een aantal keer tegen die paal gelopen van geen rust nemen en mensen, neem van mij aan, dat het echt belangrijk is! Luister  naar je lichaam en heb je een keer geen zin dan is dat echt niet erg!! Geniet van de momenten dat je wel loopt! Pak een keer en boek en geniet!!

Dit waren mijn tips, op deze manier kreeg ik mijzelf weer op de been. Let wel op, dit werkte voor mij, dat wil niet zeggen dat het voor jou ook werkt. Als je echt last heb van een blessure ga dan naar de fysio, dat zijn de experts!

XoXo

Geef een reactie