Curaçao

(null)

Ik neem jullie mee naar mijn weekje Curaçao benieuwd wat we allemaal gedaan hebben? Lees dan snel verder.

maandag 25 mei
De dag begon om 6 uur, beide hadden we het gevoel dat het een gewone werkdag zou worden. Beide wisten we dat dat het niet zou worden! We vliegen naar Curaçao. Om 6.45 staan mijn ouders voor de deur en iets voor zevenen zijn we onderweg. Door de rust waren we zo op Schiphol.
We dumpte de koffers en gingen ons tijd volmaken voor boarding. Iets over 10en vlogen we de lucht in. Na een negen uur durende vlucht zijn we eindelijk aangekomen. Snel (nou ja snel) door de douane, koffers pakken en naar ons resort. We zitten bij Livingstone Jan Thiel, het knalroze huisje is van ons. We dropte onze spullen, trokken zwemmkleding aan n gaan even bij het zwembad liggen. Ik begin te vechten tegen de slaap na een uurtje of twee, tijd om te douchen en Curaçao te ontdekken. We gingen eten bij Zanzibar. Waar toch snel mijn lampje uitging. Om half 10 lagen we in bed.

dinsdag 26 mei
Om half 7 wordt ik uitgerust wakker. Om half 8 was ik aangekleed. Er stond iets heel speciaals op de planning (not) boodschappen doen bij de appie! Er moest nog ontbijt gehaald worden. Na het ontbijt vertrokken we richting de lobby voor een intro. En na de intro door naar het strand. Ja het leven is zwaar ;-). Rond 1700 uur gaan we naar het zwembad. Om rond 2000 uur neer te strijken bij Zanzibar (alweer). Om rond 2300 uur weer in slaap te vallen.

woensdag 27 mei
De ochtend herhaald zich zonder de intro. We doen de hele dag hetzelfde met uitzondering van het eten. Want ditmaal eten we bij het resort waar we gaan barbecuen. Terwijl iedereen van de kaart eet staat vriendlief ons vlees te maken. Je begrijpt het we trekken veel bekijks. Na het eten gaan we pesten (met kaarten) en weer gaan we slapen rond 2300 uur.

donderdag 28 mei
Weer worden we op tijd wakker en ga ik dit keer in mijn uppie brood halen. Vandaag staat er iets anders op de planning we hebben via een oud collega van vriendlief een scooter gehuurd. Zijn collega is in januari geëmigreerd naar Curacao en is daar een scooterbedrijfje begonnen. Wij krijgen ee beste scooter mee en gaan er mee naar het Westpunt. Eerst stoppen we im Willemstad waar we rondkijken en foto’s maken. Daarna gaan we door naar de grote Knip, we zijn even gaan zwemmen en daarna weer terug gereden om de scooter in te leveren. Na een frisse douche zijn we wezen eten bij Zest. Ik at super lekkere risotto, mijn eigen risotto zal nooit meer hetzelfde smaken. Rond 2300 uur ging het licht uit.

vrijdag 29 mei
De ochtend start met hardlopen, nou ja, hardlopen 1 kilometer keihard zweten bedoelen we. Na de broodjes verplaatsen we weer naar het strand. Jep daar liggen we tot ver in de namiddag en dan verplaatsen we naar het zwembad. Na dit gaan we douchen en eten we Barca, oftewel super lekkere kip uit de oven. Hierna willen we gaan beachtennissen maar de baan is al dicht! Dus kopen we onderweg wat te drinken en gaan we weer een potje kaarten. Weer om 23 uur gaat het licht uit.

zaterdag 30 mei
Yes zaterdag is Zanzibar The place to be!! Na een ontbijten strijken wij daar alweer neer, de medewerkers zijn al aan het opbouwen om 1700 uur begint namelijk het Happy Hour! En Happy Hour + Zanzibar = een groot feest! We drinken allebei een biertje (ik lust het dus echt niet) en rond 7 uur gaan we omkleden, iets verderop het strand kan je je eigen burgers bouwen! En dat is awsome! Na deze burgers nemen we nog een kijkje bij Zanzibar voordat we gaan beginnen met het inpakken van onze koffers.

zondag 31 mei en maandag 1 juni
Laatste paar uurtjes in Curacao. We starten weer met een ontbijt en nemen vervolgens plaats bij het zwembad om onze laatste uurtje door te brengen. een bus brengt ons naar het vliegveld daar maken we de laatste guldens op. Om 15.30 uur vliegen we, een lange vlucht met droge lucht is gewoon niet mijn ding en ik ben blij dat we om 7 uur landen in Amsterdam! Mijn vader pikt ons op en brengt ons naar huis waar we gelijk ons bed in duiken en ons klaarmaken voor de strijd tegen de jetlag.