Dubai 06/05

Onze eerste echte hele dag in Dubai werd gelijk een hele bijzondere benieuwd waarom?

Na een goede nachtrust werden we rond half 10 wakker en voelde we ons alsof we waren overreden door een vrachtwagen, dus bleven we liggen en skipte we het eerste ontbijt in het hotel. We liepen naar de mall, deze lag op een miniscuul stukje wandelen van ons hotel en gingen ontbijten bij Dunkin Donuts.

We waren zo verbluft door de mall dat we er nog even liepe, ik kwam mijn favoriete winkel tegen, Victoria Secret en naar een dik uur kwam ik er weer uit. Een hoop Dirham armer maar een hoop lingerie rijker.

Na dit besloten we terug te gaan naar het hotel, we moesten namelijk naar Abu Dhabi, daar zouden we naar het circuit park gaan om te rennen (ik) en te fietsen (vriendlief) en aangezien we met het openbaar vervoer gingen zou dat lang duren. Snel onze spullen pakken en gaan.

Onze tocht begon met de Metro, of eigenlijk trein. De trein in Dubai is super makkelijk en voor nog geen euro waren we op het desbetreffende perron, dit was nog makkelijk. We moesten de bus hebben en deze zou Over 5 minuten vertrekken. Wat bleek de bus vertrok als die vol was en als je er niet in zat had je pech, dan moest je een uur wachten.

We hadden nog niet gelunched dus gingen we maar een broodje eten bij Wendy’s, na dit broodje liepen we naar de bushalte.

Bij de bushalte stonden er al mensen in de rij, wij sloten netjes aan en toen de bus kwam mochten we er ook in, als een van de laatste want de bus zat weer vol en hier deden ze niet aan staan. We gingen op weg, een bijna twee uur durende rit naar Abu Dhabi en toen waren we er nog niet.
Bij het busstation gingen we op zoek naar een taxi, deze hadden we al snel gevonden en voor nog geen 70 Dirham (delen door 5 voor het bedrag in EUR) en 20 minuten stonden we bij het circuit park. We keken onze ogen uit, dit is fantastisch!

We tekende de presentielijst af en vriendlief haalde zijn fiets op, daarna gingen we ons omkleden en op weg. Het hardloopverhaal komt nog, dus even geduld hebben voor mijn run verhaal.

Na dit moesten we eigenlijk terug naar het busstation in Abu Dhabi, er stond een taxi dus daar gingen we naar toe, de man zei dat we voor 170 Dirham ook naar Dubai gebracht konden worden. We waren moe en we stonken (want met 33 graden rennen/fietsen ga je stinken) en we wilde niet te lang in de bus zitten dus namen we de taxi,

170 Dirham armer en drie kwartier laten waren we bij de Mall of the Emirates en gingen we eten bij mijn favoriete hamburgertent Shake Shack. Tijdens het eten kwamen we erachter dat we wel heel erg stonken naar zweet dus snel eten en hop naar bed, morgen breek er weer een nieuwe dag aan!