Event: Murph

 photo IMG_8574_zpscebd5xqr.jpg

Vorige week was het Memorial Day in Amerika. En Crossfit is natuurlijk een sport vanuit Amerika. Het was dan ook niet anders dan dat ik mee deed aan de Murph Memorial Day.

Murph Memorial Day is een workout ter nagedachtenis van de gevallen soldaten en brandweermannen hij is vernoemd naar soldaat Murphy. En het is dus eigenlijk een Hero WOD. Hero WODS komen vooral in Amerika voor maar ook in Nederland hebben we Hero WODS bijvoorbeeld de Hero WOD Wijdt. Dit even ter info, nu gaan we terug naar Murph.
 photo IMG_8578_zpsfeioxots.jpg
Foto: Crossfit 1412

Murph is bij ons een jaarlijks terugkerende WOD en eerlijk is eerlijk, mijn crossfit trainer maakt er een feestje van (Ja, Bjorn, dit is een compliment). Want de hele dag worden er dus verschillende heats gegeven en we eindigen de avond met een barbeque!

Vorige week zaterdag was het heerlijk strandweer en wij deden dus Murph. Gelukkig waren we ingedeeld in de heat van 09.30 uur, lekker vroeg dus, om 9 uur stonden we in de box, met mijn trainer vroeg ik wat ik het beste kon doen een halve Murph of een hele Murph. Hij zei dat ik een hele kon, met lopen kwam het wel goed en als ik bepaalde dingen zou schalen zou het goed komen. En dus besloot ik een hele Murph te doen. Een hele Murph? Wat is dat nou, heel simpel! Een hele Murph is 1 mile rennen (1.60km) 100 Pull-ups, 200 push ups, 300 squats en we eindigen met 1 mile rennen, voor deze workout staat officeel 75 minuten. Als je hem RX doet dan heb je ook nog is een gewichtsvest om. (6 kilo voor de dames, 9 kilo voor de heren volgens mij). In 2015 stond de Murph geprogrammeerd tijdens de Games (je kan fittest on Earth op Netflix zien als je wilt weten hoe de pro’s het doen) en was het een gigantische hete dag (hey afgelopen zaterdag ook), er vielen zelfs mensen uit wegens oververhitting (kijk echt de docu Fittest on Earth). In onze box mag je de pull-ups, push ups en squats verdelen, dit is het makkelijkste doormiddel van Benchmark WOD Cindy (5 pull-ups, 10 Push-ups en 15 squats en dat 20 keer) mijn tactiek: 10 fiches, 2x Cindy achter elkaar en dan een fiche verplaatsen. En zo gingen we aan de slag.
 photo IMG_8576_zpsudsjjvq2.jpg
Foto: Crossfit 1412

Iets voor half 10 kregen we het startsein en vertrokken we voor de eerste mile. Deze mile ging ik veelte hard van start (he waar kennen we dat ook al weer van?) en met 7 minuten had ik dus de mile gelopen! Wel een record en mijn hartslag van 190, dat was ook een record.

Vervolgens de 20x Cindy. Ik ging eigenlijk heel lekker tot halverwege mijn beenspieren kregen het zwaarder en mijn armen ook. Even voor de goede orde, ik schaalde, dus ik deed Ring Rows en Push-ups vanaf de knie. Maar toch, het was zwaar en warm. Tijdens het squatten pakte ik mijn bidon en dronk ik wat en zo ging ik eigenlijk door. Ik zag verschillende mensen al weg rennen (waaronder vriendlief, mijn gedachte: Shoot hoe kan die zo snel zijn). Maar stug ging ik door, toen ik bijna aan het einde naar de klok keek zag ik dat het iets over tienen was. Huh? Was ik zo snel? Oke, kom op, op naar de laatste 4 rondes. Na de laatste 15 squats schoot ik omhoog en liep ik de box uit, wat onwennig liep ik door, vreemd gevoel in de benen, maar niet klagen, 5 rondjes om die box, kom aan! Toen ik bezig was met mijn tweede rondje kwam vriendlief voorbij, even een klein sprintje en snel een selfie maken! Daarna ging hij er vandoor. Ik moest toch echt even wandelen. Want alles begon een beetje tegen te spruttelen.
 photo IMG_8573_zpsu0d0pthz.jpg
Halvewege het laatste rondje keek ik op mijn horloge. 44.10 als ik flink doorloop kan ik onder de 45 minuten komen, maar dan moet ik flink doorlopen. Niet zeuren en gaan met die banaan. En daar ging ik ik trok een sprintje en kwam over de finish het eerste wat ik deed was mijn horloge neerzetten. Mijn tijd: 44.59. Een goede eerste keer al zeg ik het zelf!

Ik had mijn Murph shirt verdient! Op naar volgend jaar!

XoXo

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.