Halve marathon Perikelen: progressie

 photo IMG_1844_zpsl5q2lgdk.jpg
Van uitstel gedrag naar progressie!

Had de vorige keer mijn ego een flinke deuk gekregen van een slechte run ging het afgelopen week super! Eerst iedereen bedankt voor de super lieve tips en tricks! Ik heb er heel veel aangehad en we gaan er gewoon voor

Na een goede run op een zaterdag had ik de zondag ineens helemaal voor mijzelf. Hmmm wat ga ik doen? Na diverse blogjes getikt te hebben was het tijd voor het maken van mijn schema.

Ik had zoveel schema’s en geen een pas er perfect bij mij, ik ken mijn eigen lichaam en er vol voor gaan heeft geen zin, dan ga ik mijzelf alleen maar te veel belasten en dat willen we niet hebben. Ik besloot het anders te doen.

Ik pakte het boek van Annemerel, een runner’s world special over de halve marathon, een schema van een hardloopmaatje, een lege maandplanner, een agenda en ging aan de slag.
Als eerste volgende ik de dingen uit waar ik rekening mee moest houden, zo heb ik twee lopen in de planning die ik mooi als tempo trainingen kan gebruiken. Dus dat was een ding uit de weg. Het tweede ding was mijn vakantie. Die valt midden in het trainingsschema. Nou die annuleerde ik dus….Nee grapje! Tijdens mijn vakantie loop ik wel iets minder kilometers maar dat geeft niet, er is een sportschool in het resort dus ik verwacht dat dat wel allemaal goed gaat komen! Ik kan in ieder geval de hardloopband gebruiken. En ik kan voor de intervallen best wel rondjes om het resort lopen (of op de hardloopband).
 photo IMG_2379_zpszvzzoyxa.jpg

Mijn schema is langer dan de gemiddelde schema’s voor een halve marathon, hij begint de week na mijn 1/4de marathon van Rotterdam omdat ik dan alle tijd heb en mocht er een run mislukken dan is er geen probleem want die kan ik gewoon nog in halen.
Doordat ik mijzelf ken heb ik het zo ingepland: 1 interval, 1 tempoloop en 1 duurloop, een week later heb ik hetzelfde schema, 1 interval, 1 tempoloop en 1 duurloop. De week daarop gaat het iets omhoog (of omlaag ik heb ook rustige weken erin). Zo kan mijn lichaam langzaam wennen aan de kilometers. En als het een keer niet gaat kan ik gewoon denken een nieuwe week en nieuwe kansen.

Ik heb er super veel zin in! We gaan er voor!!! Let’s rock!!

XoXo

Geef een reactie