Naar de Dietiste #9

 photo webfruit_halters_zpsxa0hdzhr.jpg
Oeps, vorige maand ben ik naar de dietiste geweest en ben ik helemaal vergeten om een update te schrijven hoe gaat het nu?

Het afvallen gaat goed, ik val af, alleen niet echt op de goede manier, zelfs de dietiste begint zich zorgen te maken.

Nog steeds is mijn spiermassa aan het slinken, daarnaast neemt mijn botmassa ook heel langzaam af.  De botmassa wijst op te weinig calcium (pakt snel de beker melk). Maar die stomme spiermassa moet niet afnemen.

Na alles nog eens goed te hebben doorgenomen konden we maar tot 1 conclusie komen. Ik eet te weinig, ik moet 6x per dag eten (drie grote maaltijden en 3 kleine) en als ik besluit om te fietsen naar mijn werk mag ik 7x keer per dag eten! 7x!!! Mijn ogen rolde bijna uit mijn hoofd. Hoe ga ik dit doen? De Dietiste heeft mijn eetschema uitgelegd en ik ga het proberen uit te leggen. Let wel op, dit schema is speciaal voor mij gemaakt, omdat ik wil afvallen maar ik ook nog last heb van mijn darmen.

Ochtend: Goodmorning! Ik begin met een bakje havermout met wat magere melk en fruit. Over het algemeen een appel of een banaan (een groot stuk van het fruit wordt overigens gedoneerd aan her konijn), daarover strooi ik wat kaneel of speculaaskruiden (hallo herfst). Daarnaast neem ik een glas water.

Ochtendtussendoortje: Ik neem nog een stukje fruit, ik drink in de ochtend 2 koppen koffie (als ik werk) en probeer ook nog eens mijn fles leeg te drinken van 0,75 liter, overigens lukt dit niet iedere dag.

Lunchtijd: Ik roep wel eens dat ik leef van eetmoment naar eetmoment en bijna is dat zo! Yes lunch! Ik probeer de verleidelijke kantine te vermijden, dit gaat met enige regelmaat fout. Maar volgens mijn schema eet ik twee volkorenboterhammen met vleeswaren of kaas, daarnaast heb ik nog een beker magere melk.

Tussendoortje: weer tijd voor fruit. Meestal iets van een appel, banaan of wat er per seizoen te eten is. Daarnaast vul ik nogmaals mijn fles met water.

(als ik op de fiets ben mag ik nog 1 boterham met beleg als extra tussendoortje).

Etenstijd: We eten wat de pot schaft, iets van groente, vlees en aardappels, we zijn gelukkig niet van de standaard maaltijden dus het varieert soms.

Avondtussendoortje: Ik mag nog twee crackers met beleg en een beker melk.

Zoals je ziet is het erg veel, zeker als je bedenkt dat ik 4 jaar geleden maar twee maaltijden at en geen tussendoortjes. Maar we gaan knallen tenslotte wil ik niet dat al mijn spieren nu langzaam gaan verdwijnen!

XoXo

2 gedachten over “Naar de Dietiste #9

  1. Nina

    Goed bezig! En het is inderdaad wennen als je ‘zoveel’ moet gaan eten. Na mijn detox pak ik bodieboost weer op en daarbij eet je ook 6x per dag iets. En eigenlijk vind ik dat wel fijn, want zo ga ik niet snaaien of overcompenseren. Succes, je kan het!

    Reageren

Geef een reactie