Singapore Bali 2017 Part 1

Afbeeldingen42
Als ik begin met dit bericht is het 4 oktober, vanochtend om 7 uur zijn we thuisgekomen van drie weken vakantie. Terwijl ik aan het vechten ben met mijn jetlag probeer ik alles op papier te zetten want wat is er veel gebeurd in drie weken.

Woensdag middag 13 september stap ik samen met vriendlief op het vliegtuig voor een vlucht van iets minder dan 13 uur. we eten wat, kijken films en slapen wat en al snel is het tijd om te landen en voet aan wal te zetten in Singapore. Het is daar 7 uur in de volgende ochtend, het is warm en benauwd, we gaan snel naar ons hotel en gelukkig kunnen we daar omkleden in een shirt en korte broek. We ontbijten snel bij de toastbox met een soort van tosti en koffie (we leren gelijk dat we veel melk bij de koffie moeten gooien. Daarna pakken we de metro naar Marina Bay want daar gebeurd alles de aankomende dagen.
Het is intens genieten, we wandelen wat en rond 13.00 uur gaan we terug naar het hotel want we zijn moe. Na 2 uurtjes slaap en een fijne douche kunnen we er weer tegen aan! We gaan naar de Singapore Flyer voor een super mooi uitzicht over Singapore en daarna hebben we afgesproken met vrienden.

Vrienden van ons zijn namelijk ook in Singapore en ook zij gaan naar de formule 1 dus waarom niet samen! Ondertussen wordt er op het stratencircuit van Marina Bay flink gereden door de safety car dus na wat foto’s en rondlopen op het circuit hebben we trek gekregen (niet gek want inmiddels is het al 22.00 uur) maar bijna nergens is nog at te eten te krijgen, we besluiten snel een hapje te eten bij de Burger King. Daarna gaat ieder zijn eigen weg naar het hotel want de volgende dag is het weer gezelligheid alom.

De volgende ochtend is ingedeeld door de vrouwen en dat betekend….SHOPPEN!!! Nee grapje, we gaan alleen naar Victoria Secret, want door het afvallen zijn mijn bh’s ook allemaal te groot geworden. En inderdaad wij vrouwen slagen met gemak voor wat leuke setjes. Daarna slenteren we weer naar het circuit voor de vrije trainingen. Alles is zo goed geregeld tijdens het evenement en alles loopt gewoon goed. Na de training krijgen we een concert van One Republic, deze heb ik vaker live gezien en dit keer vond ik ze wat minder, we eindigen bij de McDonalds want we hebben dorst en trek. Na een flinke maaltijd, wandeling en een klein stukje met de metro kwamen we weer thuis aan en sliepen we vrij snel.

De volgende dag was het weer vroeg dag, we gingen naar de snoepautomaat voor auto’s. Wat ik daar mee bedoel? In Singapore heb je een mega groot gebouw waar allemaal auto’s in staan. Deze auto’s kan je kopen/huren en vriendlief wil dit graag zien. We kwamen uit bij een soort autoboulevard, maar niet met Fords en dergelijke nee, allemaal Ferrari en duurdere merken. Goed! Na een flinke wandeltocht kwamen we daar aan! En op de hoek lag Ikea! Nou niets is leuker dan zweedse ballen eten in Singapore. Alleen de Ikea is daar dus High end! En het was super druk. Dus geen zweedse ballen maar gewoon een lekker SubWay broodje. Hierna vertrokken we weer richting het circuit voor de laatste vrije training. Na de training kwam er een concert van Ariane Grande, deze moest natuurlijk bekeken worden door de mannen. Daarna was het tijd voor de kwalificatie. Helaas, Hamilton startte niet op de voorste startrij. Na dit was het tijd voor een concert van de Chainsmokers en weer wat drinken bij Ome MD. Daarna weer het zelfde riedeltje, lopen, metro en naar huis!

De volgende dag was het raceday! Maar eerst sliepen wij uit. De lange voorgaande dagen waren er in gehakt. We aten in Chinatown en liepen daar ook wat rond. Daarna gingen we naar Marina Bay Gardens om sateh bij de Bay, na 60 sateetjes met zijn vieren waren we klaar voor de race. De race begon in een regenbui en als je het verder op tv heb gezien weet je hoe het afgelopen is.  Hamilton won! Daarna gingen we weer naar Mickey D. En namen we afscheid van onze vrienden. Zij gingen door naar Australie en Maleisie en wij hadden nog 1 hele dag in Singapore voordat we naar Bali vertrokken.

De laatste (volledige) dag brachten we door op Orchard Road. Orchard Road is DE winkelstraat in Singapore. Daarnaast aten we (eindelijk) DimSum in een super sjiek restaurant. We kochten helaas verder niets maar we hadden een gezellige dag met zijn twee.

Dinsdags stapte we uit bed, pakte we onze koffers in en gingen we naar het vliegveld voor het tweede deel van onze reis! We vertrokken naar Bali!