Singapore Bali 2017 Part 2

Blog7Na iets minder dan 1 week in Singapore vlogen we door naar Bali, daar zouden we 2 weken verblijven.

We vlogen in het donker naar Bali. Ik was de gestructureerde chaos van Singapore inmiddels erg gewend en voelde mij daar ook thuis. na een vlucht van 2,5 uur vlogen we naar Bali. Daar aangekomen pakte we onze koffers gingen we door de douane en werden we opgehaald dooreen chauffeur van het hotel. Ik was door mijn tante al goed ingelicht over wat je op het vliegveld kan verwachten (mensen die je koffer willen dragen voor geld) en inderdaad al snel kwamen er mensen aangelopen. Deze konden we goed ontwijken en al snel zaten we in de auto. En wat was het druk! Overal maar dan ook echt overal wordt je links en rechts ingehaald door scooters. Ik zat achter in de auto en af en toe kneep ik mijn ogen dicht. Dit kon niet waar zijn…waar is het ideale Bali plaatje wat je voorgeschoteld krijgt?
We kwamen aan in het hotel, dropte onze spullen en liepen als een speer naar een eettentje. We aten wat en gingen gauw naar bed.

Bali ziet er met daglicht een stuk vriendelijker uit dan in de avond! De volgende ochtend na het ontbijt gingen we een stuk wandelen, via een flinke omweg liepen we langs het strand. Het strand was prachtig! Grote golven waar je op kan surfen en het strand was gewoon mooi. Hier en daar werd er gevraagd of we een bedje willen huren maar we liepen door. Toen we Legian een stukje hadden verkend gingen we terug naar het hotel en deden onze zwemkleding aan na het zwemmen lagen we al snel bij te tanken op een bedje heerlijk! Ultieme ontspanning. Zo brachten we de dag door, eten slapen, eten slapen.

De volgende dag gingen we naar het strand! We besloten een bedje te huren waarbij we flink genaaid werden (daar kwamen we later pas achter, lesje geleerd). Maar goed, we lagen, de golven waren echt gigantisch, het is onvoorstelbaar hoeveel kracht water heeft. Maar goed, we aten heerlijk bij een beachclub en lagen heerlijk relaxt op het strand. Ja…allemaal heel vervelend.

De volgende dag stond er wat leuks op de planning! We gingen namelijk fietsen door de rijstvelden van Bali! De dag begon gigantisch vroeg! We zaten als in het busje, maar niet voor lang. Al snel stapte er nog twee mensen uit China in gevolgd dor nog 4 mensen uit Belgie. Dat was een gezellige boel! Want daar konden we makkelijk mee praten. We begonnen bij de rijstvelden van Eat Pray Love, daar mochten we niet fietsen maar het uitzicht was prachtig! We gingen verder naar een koffieproeverij. Daar mochten we koffie en thee proeven en daarna gingen we eindelijk fietsen. We kregen een mountainbike en daar gingen we. Al was dat voor korte duur want de mensen uit China konden niet fietsen. Na 100 meter ging er iemand onderuit met een schaafwond. En wouden ze niet meer fietsen. Maar dat mocht de pret niet drukken met zijn achten fietsen we verder. En dat was natuurlijk appeltje eitje. Telkens als de gids vroeg of die de makkelijke of moeilijke weg moest nemen zeden wij Moeilijk! En hoppaa dan gingen we weer een stukje offroad. Zo gingen we de hele tijd door de rijstvelden. Het was echt super mooi en super leuk! Na een flink stuk fitsen (of eigenlijk afdalen) krijg je trek en dus gingen we eten. We kregen een Balinees buffet. Het eten was echt super lekker! En na het eten vertrokken we richting Hotel. Van de terugreis naar het hotel heb ik weinig mee gekregen, ik was zo moe dat ik heerlijk heb liggen slapen. Toen we terug kwamen hebben we ook weinig gedaan en zijn we snel naar bed vertrokken.

De volgende dag gingen we weer naar het strand. Rustig aan, beetje naar de surfers kijken en relaxen. Ja daar kon ik wel aan wennen!

Zo brachten we de eerste paar dagen in Bali door. Eten, slapen, zwemmen en fietsen. Maar er stond nog meer op ons te wachten, dat vertel ik later.