Singapore Bali Part 3

Afbeeldingen44
Part 3 van onze SIngapore Bali reis. Nog steeds in Bali en daar bleven we eigenlijk ook nog.

Na de fietstocht en een dagje doorbrengen bij ons zwembad werd het tijd om naar WaterBom Bali. waterbom bali is een glijbanenpark en HandsomeDavilsclub heeft ze allemaal op een rijtje gezet:

Ik ben niet zo een glijbanenheld maar gelukkig is er ook een lazyriver, waar je lekker in een band kan hangen en kan dobberen (that’s my style). Maar vriendlief is gek op glijbanen en ik vond het eigenlijk ook wel leuk om er naar te kijken. Dus het was best wel leuk! Rond een uur of 4 gingen we ons omkleden. Waterbom ligt in Kuta en dat is echt het toeristenplaats en giga druk dus liepen we een stuk door Kuta, na een verfrissend drankje. Liepen we richt Tony Roma’s. Wij zijn namelijk veliefd op Tony Roma’s en inmiddels zijn we bij Tony Roma’s geweest in Fuerte Ventura, Dubai en nu in Bali (helaas zit die niet in Nederland). Na een heerlijke maaltijd wandelde we naar Legian, En gingen we op tijd naar bed.

De volgende dag brachten we door in het zwembad bij het hotel, maar beide waren we niet zo lekker dus brachten we uiteindelijk meer van de dag door in bed. Ik denk dat de ontspanning toen pas bij ons los kwam en dat uit zich (bij mij meestal) met extreme vermoeidheid. We sloegen zelfs de lunch over! Nou dat wil heel wat zeggen! We aten snel een hapje en gingen weer naar bed. Toch wel jammer zo een dag.

De volgende dag waren we nog steeds een beetje hangerig, we gingen wel naar het strand maar deden alles nog steeds rustig aan.

Daarna ging het eigenlijk een stuk beter, Maar deden we rustig aan we besloten namelijk om onszelf te verwennen met een heerlijke Balinese massage en pedicure. Zelf deed ik nog extra een manicure. Zo ik kan er weer fris tegenaan.

De volgende dag moesten we ook fris zijn want we gingen op tour! Niet alleen fietsen, we willen meer van het eiland zien! We hadden een prive tour geboekt. En we begonnen bij Tanah Lot oftewel Tempel in de zee. Met vloed ligt deze tempel echt IN de zee en kan je de dus niet bij komen. Wij konden er wel bij omdat wij er met eb waren. Wat prachtige foto’s opleverde. Het was ontzettend toeristisch (zo moesten we eerst langs honderden marktkraampjes voordat we bij de tempel kwamen. Maar het uitzicht was het waard.
Daarna gingen we naar Pura Ulun Dana Bratan oftewel, de tempel in het meer. Deze tempel staat ook op het briefje van 50.000 roephia. Hier was het nog wel toeristisch, maar aanzienlijk minder dan Tanah Lot.
Vervolgens gingen we naar TwinLakeView. Onderweg zei de gids dat als we geluk hadden wij misschien apen langs de weg konden zien, nou hij had het nog niet gezegd of inderdaad langs de weg zaten allemaal apen! Echt geweldig! Het uitzicht van TwinLakeview was adembenemend. Ik kan het gewoon niet omschrijven maar gelukkig zeg een foto meer dan 1.000 woorden.

Daarna reden we helemaal berg op op naar de GitGit watervallen te gaan en weer was dit het ideale plaatje, Tijdens onze kijk op de GitGit watervallen begon het te hozen. Niet normaal. ik denk dat het wel een uur geregend heeft. Maar na regen komt zonnenschijn. En in een klein waterig zonnetje reden we de berg weer af. Van deze rit kan ik mij weinig herinneren (behalve dat we even in de file hebben gestaan voor een ongeluk) want zoals gewoonlijk viel ik weer in slaap. Hierna zijn we nog even wezen eten maar daarna gingen we weer vroeg naar bed.

De volgende dag brachten we weer door op het strand. Ja…aan dit leven kan ik echt wennen.

De dag na onze relaxte stranddag gingen we nog een stapje verder, dit keer gingen we naar een beachclub, daar lagen we heerlijk bij het zwembad in een Cabana, dronken en aten in de Cabana en maakte ons nergens druk om. Hadden goede gesprekken met elkaar in het zwembad (hadden we op het strand en dergelijke ook wel goede gesprekken hoo, maar dit had wel iets wat gewoon onwerkelijk was. uitkijkend over het strand pratend over de toekomst en nu.
De volgende dag was zondag en zondags was de race van Maleisie. We lagen wat bij het zwembad gingen daarna naar het sportscafe, maar daar was de finale van Australian Footbal, dus werden we naar bovn gestuurd n het cafe, het cafe boven was wel een beetje dubbieus maar goed, we zaten, we konden formule 1 kijken en we zagen Max winnen, we mochten niet klagen. Hierna lagen we nog even bij het zwembad en kwam hetzelfde riedeltje van eten en slapen.

De laatste hele dag in Bali brak best wel snel aan, we lagen nog wat op het strand en aten nog een keertje heerlijk uitgebreid. Daarna pakte we onze koffers voor een gedeelte in en gingen weer naar bed…saai he!

De laatste dag brak aan en we relaxte nog even voordat we naar het vliegveld moesten, de vlucht van Bali naar Singapore ging voorspoedig. Maar toen kwamen we het vliegtuig uit (met vertraging) en hadden we controle. Geirriteerd omdat we voor de zoveelste keer controle hadden en dat mijn iPad uit de rugzak moest trok ik mijn iPad uit mijn tas wat ik niet zag is dat ik waarschijnlijk ook mijn portomonnee er bij uit trok. We liepn snel naar onze gate en ondertussen kocht ik mijn nieuwe Garmin horloge maar op het moment dat ik mijn portomonnee wou pakken zat die niet in mijn tas, gelijk wist ik het! Die is eruit gevallen! Vriendlief betaalde mijn Garmin terwijl ik als een idioot naar de gate rende waar wij uit kwamen maar daar was niemand meer! Toen ik terug liep werd ik omgeroepen, of ik naar de informatie balie wou komen. Als een idioot rende ik naar de balie, daar lag mijn poromonnee met alles er nog in. Snel de mensen bedanken en terug naar de juiste gate, daar aangekomen met vriendlief (die op mij stond zat te wachten) rende we naar de gate, weer controle, toen we aansloten zei er een vrouw nog mensen voor Amterdam. JA WIJ!! En we mochten er snel voor huilend vertelde ik dat ik mijn portomonnee was verloren maar dat die weer gevonden was (en hijgend want door al het rennen was ik buiten adem). Toen kwamen we bij de gate aan en die was dicht, maar gelukkig zei die vrouw dat wij er nog snel in mochten. Met een lading zweet, nog licht huilerig en hijgerig kwamen we het vliegtuig in, we gooide onze spullen in de bagagebak (kregen nog een warm doekje) en stegen op. Op naar Nederland! Ondertussen heeft vriendlief wel 100 keer gezegd dat ik dikke mazzel had en dat besef ik mij ook wel zeker. Op het vliegveld van Bali had ik mijn porotomonnee zeker niet meer teruggevonden.

De volgende dag om 07.00 uur kwamen we aan op Schiphol en was de vakantie voorbij.

De vakantie was zeker een mooie afsluiter en een mooie balans tussen dingen doen en rust. Nu bedenken wat voor iets spannends we volgend jaar willen gaan beleven.