Sport: Kilometers vreten, gewichten sjorren en voeding

Toen ik nog volop bezig was met bloggen, gooide ik iedere week een artikel online met hoe het ging met sporten, meestal kon ik hetzelfde zeggen (gaat goed, slecht, geen motivatie of juist wel motivatie) het was niet verassend. Met nog 101 dagen tot de halve marathon is het tijd voor een update hoe het gaat. Lopen
Hardlopen
Hardlopen gaat eigenlijk best wel goed, ik loop nu met een schema op hartslag en dat is zo relaxt, natuurlijk gaat het niet hard, maar ik loop gewoon lekker en ik kijk uit naar de trainingen die nog moeten komen! Het lopen gaat dus eigenlijk heel goed, ik train op dit moment zo’n drie keer in de week en eigenlijk heb ik niets te klagen, natuurlijk gaan alle lopen niet altijd even soepel maar eigenlijk loopt het op dit moment heel goed! Ik heb mijn vertrouwde Asics GT 2000 schoenen inmiddels ingeruild voor Nike Structure schoenen. Deze moet ik nog wel even inlopen, want het loopt niet altijd even lekker, maar ook dit gaat langzaam beter.

Ik loop niet altijd alleen, met lange duurlopen loopt soms vriendlief mee en dat is eigenlijk wel zo gezellig, praten en lopen. Zie je wel dat hardlopen goed voor je relatie is? Ook is die een keertje een stuk meegefietst, maar dat is een heel ander verhaal.

Qua lopen gaat alles eigenlijk wel van een leie dakje! Niets te klagen en een opkomende pijntjes of blessures, nou moet ik dat niet te hard zeggen anders zal je net zien dat het van de week compleet fout gaat.
Crossfit
Crossfit
Crossfit gaat iets minder, ik heb natuurlijk eind oktober de keuze gemaakt om mijn focus te leggen op het hardlopen en minder op de krachttrainingen bij crossfit en dat is te merken. Ik ben achteruit gegaan in kracht. Stiekem baal ik hier natuurlijk ontzettend van maar ik kan gewoon niet allebei doen! Ik crossfit nog steeds 2x in de week en als ik zwaarder zou gaan trainen zou dat meer spierpijn betekenen en meer spierpijn betekend weer dat ik minder goed kan lopen. Toen ik zo een twee jaar geleden aan crossfit begon was het natuurlijk ‘erbij’ om beter te worden met hardlopen, maar ik vond op dat moment crossfit leuker en dus ging ik meer voor crossfit, maar nu ik een helder en duidelijk doel heb is het gewoon anders.

De spierpijn bij corssift is soms wel heftig, iemand heeft ooit tegen mij gezegd dat je er aan went (aan de spierpijn), nou mensen, dat is een leugen! Inderdaad als ik de volgende ochtend opsta denk ik, nou Lin, je had wel beter je best kunnen doen, maar aan het eind van de dag kom ik zelfs niet vooruit met een rollator! Die spierpijn die went niet!
food
Voeding
En dan nu voeding….tsjah wat kan ik daar op zeggen…je kan niet op alle fronten succesvol zijn? Ik vind het verdomde lastig. Iedere dag neem ik vol goede moed mee wat ik wil eten en bijna iedere dag faal ik toch wel een beetje. Al gaat het wel steeds een klein beetje beter! En ik heb laatst ergens gelezen dat je niet gelijk alles over boord moet gooien maar gewoon met kleine stapjes aan de slag moet dus ik hou hoop.

Kort samengevat: voeding is nog niet helemaal op een rijtje en de weegschaal en ik zijn absoluut geen vrienden op dit moment.

Prive
Persoonlijk
Ik heb natuurlijk heel veel verteld over de periode dat ik overspannen was en toen het “klaar” was, maar verder weinig persoonlijks, vandaar nog een stukje persoonlijk erbij.
Eigenlijk gaat het heel goed, ik merk dat ik door het hardlopen op hartslag beter loop en niet te snel. Ik probeer 1 dag in het weekend juist wat rustiger aan te doen door een boekje te lezen. Daarnaast ben ik 32 uur gaan werken, wat ik in het begin wel moeilijk vond, maar ik merk dat ik er zo veel baat bij heb! Ik werkte eerst 36 uur, de ene week werkte ik 40 uur en de andere week 32, Nu ik iedere week een dag vij heb, heb ik gewoon veel meer rust! En dat is gewoon veel beter.
Natuurlijk zal ik altijd een bezig bijtje blijven maar voor nu werk dit heel erg goed.

Zo dat was weer een update over hoe alles gaat, zoals je leest gaat alles gewoon goed!!

Hoe gaat het bij jullie?

XoXo

Geef een reactie