Sport week 5-2017: een stap terug en twee vooruit

 photo Afbeeldingen16_zpslfg57pot.jpg
Week 5 alweer! Als je nagaat dat ik in week 9 mijn eerste 5km wedstrijd loop dan begint de tijd te tikken, daarnaast loop ik in week 16 mijn eerste lange wedstrijd van dit jaar! Spannend! Maar dat gaat vast wel goed komen, laten we niet op de zaken vooruit lopen! Ik ga je gewoon vertellen hoe afgelopen week ging!

Maandag ging ik met de trein naar het werk, stiekem baal ik daar altijd van. Ik wil fietsen, dan heb ik geen last van files! Daarnaast ben ik gewoon op een normale tijd thuis! Nu ging ik eerder weg van mijn werk om te koken. Na het koken hebben we altijd hetzelfde ritueel op maandag, snel alles in de vaatwasser gooien en naar  boven om ons om te kleden en klaar te maken voor crossfit. Vervolgens rennen we naar beneden, gooien we twee bidons in de tas en een shakebeker met eiwitten en dan gaan we naar de les. We begonnen natuurlijk met de warming-up gevolgd door Overhead Squats. Dit is altijd een lastige, ik verloor mijn evenwicht en liet de bar vallen. Stiekem ben ik er dan klaar mee, ik wil niet meer, gelukkig lieten mijn maatjes dat niet toe en moest ik gewoon weer de stang pakken en verder gaan met de squats. Daarna hadden we de Workout die bestond uit 7 rondes van 7 trusthers en 20 dubble unders, nu kan ik nog steeds geen dubble onders en mocht ik dus 60 singles doen (ik moet echt nodig die dubble unders leren, want ik ben het zat om iedere keer alles 3x meer te doen), daarna had je 20 seconden rust en ging het hele riedeltje weer opnieuw en dit dus 7x. Toen ik klaar was at ik mijn shake op en gingen we naar huis.

Dinsdag zat ik gewoon weer op de fiets naar mijn werk! Dat is toch echt het lekkerste hoor! Na mijn werk at ik in mijn uppie want vriendlief had avonddienst, vervolgens trok ik mijn hardloopkleren aan en huppelde ik naar mijn zus. Ik gaf haar even een stapeltje kleren want door het afvallen pas ik niet alles meer en weggooien vind ik zonde dus krijg mijn zus het. Handig als je kledingmaten dicht bij elkaar zitten. Daarna ging ik met mijn zus en een vriendin een klein rondje rennen, dit was heerlijk op rustig tempo, voor mij was het een soort herstelloopje, best lekker op zijn tijd hoor. Daarna weer naar huis en rustig een eind aan de avond breien.

Woendag ging ik weer op de fiets naar mijn werk, gevolg door een lesje crossfit. Dit keer hadden we Deadlifts gevolgd door een ladder WOD. Deze bestond uit PowerSnatces of Push presses en daarna Muscle Ups mocht je deze niet kunnen dan mocht je ook een pull up doen. Enne….wat als je ook geen Pull-ups kan? Dan maar ring rows, daar baalde ik al van, het ging de afgelopen weken ze goed en dan kan ik een WOD niet zo goed uitvoeren omdat ik geen Pull ups kan! Het was een zware WOD voor je armen en het ging gewoon niet! Ik maakte de WOD wel af, maar ik was alles behalve tevreden! Het ging gewoon niet! Ik was ook stik chagerijnig toen ik naar huis ging. Hier had ik niet voor getekend!

Donderdag fietste ik naar mijn werk en alles ging gigantisch traag. Ik was zo moe! Nu snap ik ook waarom mijn training zo slecht ging, ik was gewoon op! De rest van de dag besloot ik niet te gaan sporten.

Vrijdag was ik vrij! Ik ging naar de gezondheidsbeurs! Want ik had daar een meet & greet met Evy, binnenkort meer daarover.

Zaterdag na een onrustige nacht had vriendlief besloten om te gaan rennen. En ik moest mee. Ik heb alle smoesjes geprobeerd en heb mijzelf nog onder de dekens verstopt maar helaas, ik moest mee. Beetje mokkend naar buiten maar op het moment dat ik buiten was vond ik het niet zo erg, wat ik wel erg vond is dat ik nog moest plassen. Vriendlief zou mij hazen en we zouden een rustig tempo gaan lopen. Kijk daar hou ik van! De eerste 2,5 km vlogen dan ook voorbij en toen ik op mijn horloge keek snapte ik ook waarom, dit was niet echt rustig. Maar ik hield vol, rond kilometer 3,5 kreeg ik steken in mijn zij, rustig lopen en toch weer door. Uiteindelijk liepen we 5 km en liep ik over die 5 km 32,57! Als je vaker op lindalynn komt weet je genoeg! Ik liep namelijk een PR! Gewoon tijdens een training! Oke, ik had het zwaar het laatste stukje maar ik had het gedaan!

Zondag was het een echte rustdag en werd er weinig gedaan.

Tijdens een training een pr lopen is mij nog nooit geluk wel deed het mij beseffen dat de weg naar 30 minuten nog best wel ver is. Als ik echt goed leer starten en niet gelijk als een idioot weg ren dan moet het zeker haalbaar zijn.

Over drie weken is mijn eerste wedstrijd dan loop ik de 5km tijdens de 20 van Alphen, ik heb daar ontzettend zin in! Niet alleen om te rennen maar ook omdat ik tijdens de 20 km Gabriella zal gaan aanmoedigen! Ik weet niet of dat de wedstrijd wordt waar ik de 30 minuten ga halen, ik ga het in ieder geval proberen!
Hoe ging jullie week?

XoXo

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.