Start to Run: 4 a 5x per week

 photo Onlangs bijgewerkt2_zpsyrpap0ku.jpg
Een nieuwe week. Een week dat ik leerde dat rust ook goed is. En dat 4x sporten in de week meer dan genoeg is (al is 5x natuurlijk wel lekker)

De week begon maandag. Dankzij Prorail zat ik al vroeg op de fiets naar mijn werk. De treinen reden niet en juist vandaag had ik geen zin om te gaan fietsen, maar ja ik had geen keuze. Na het fietsen naar mijn werk (en natuurlijk terug). In de avond stond er een rondje Crossfit op de planning. Het was een redelijk zware WOD met deadlifts, push-ups en nog meer zware oefeningen. Redelijk kapot was ik aan het eind van de workout maar ik voelde mij goed.

Dinsdag werd ik wakker met iets spierpijn in mijn armen en schouders, lekker. Ik zit op dit moment in een fase dat ik mij goed voel als ik spierpijn heb en dat ik super veel energie krijgt van sporten, dat vind ik eigenlijk nog fijner! Ik ging op mijn fiets naar mijn werk en weer terug. In de avond ging ik nog een rondje intervallen. Helaas, viel tijdens het intervallen mijn telefoon uit. Dat is mooi even balen, ik maakte mijn rondje af en stopte daardoor iets eerder, maar dat geeft niet, ik had lekker gelopen.

Woensdag had ik een vrije dag en had ik een meeting voor mijn blog. Na de meeting kwam ik vol energie thuis! Vriendlief was ook eerder thuis en we besloten de WOD een keertje vroeger erbij te pakken. Ook dat is een gezellige groep. We gingen eerst de techniek oefenen van de Split Jerk. Na de PVC (crossfitters snappen hem gelijk) mochten we met de bar, langzaam gingen er meer gewicht op mijn bar. Ik sta versteld van mijn eigen lichaam. Soms kan ik veel meer liften dan ik zelf verwacht. Daarna hadden we een WOD met Boxjumps en deadlifts. Ik jump nog niet op een box en mag dus er op staan, maar ik maak een hupje tijdens mijn opstapje, dus dat zier er heel lacherig uit, vooral als de coach het even voor doet.

Donderdag stond er weer een training op de planning maar ik was een beetje te moe en de bank lag te lekker dus besloot ik mijn training over te slaan. Wel fietste ik naar mijn werk en weer terug toch en beetje beweging.

Vrijdag is standaard rustdag. Geen rennen, geen Crossfit en dit keer ook geen fietsen. Het weer wat voorspeld was was niet al te best dus mocht ik van mijzelf met de trein. Achteraf werd het later super weer en kon ik dus wel met de fiets. Beetje balen maar het geef niet.

Zaterdag was ik al vroeg wakker. Terwijl ik in bed lag bedacht ik dat ik mijn duurloop vandaag wel kon doen. Het was iets voor 9 uur toen ik mijn bed uit ging en ik ontbijt maken. Ik deed het rolgordijn open en het was mistig. Perfect! Het zou namelijk warm worden en mist betekend niet zo warm! Nog voor 10 uur stond ik buiten met mijn waterzak en gelletje. Oortjes in en de Podkast van Skyradio op (ze hebben sinds vrijdag runningpodcasts echt heerlijk). Richting het kanaal! Eerst 6km heen en dan weer 6 km terug. Het ging lekker. Ik draaide een van de nieuwe bruggen op en hoopte vurig dat ik er niet over hoefde (ik heb hoogtevrees en deze is ook nog is over het kanaal dus je snap het wel). Helaas ik moest er echt even over. Na 6km trilde mijn horloge en draaide ik mij om, als een speer die brug af! Na de brug was het tijd voor een gelletje en ging ik verder. Ik wou rond een pace van 8 minuten rennen want dat ik lekker rustig tempo, gewoon om de afstand te voelen. Mijn ademhaling was onder controle en mijn hartslag ook. Dit was heerlijk. Ik keek op mijn horloge en mijn gemiddelde pace was 7,36 per kilometer. Raar, waarom ben ik (voor mijn doen) zo snel. Toen ik over een andere brug de bewoonde wereld in liep kwam het binnen, ik ben beter getraind dan ooit. Ik voel mij onwijs goed. Wa fijn is dit! Eerlijk is eerlijk, de laatste kilometer was zwaar, maar gelukkig zag ik een bekende wielrenner voorbij komen. Vriendlief had mij gevonden (lang leven vind mijn vrienden op de iPhone). De laatste 500 meter had ik dus een haas en dat was fijn! Na 12 heerlijke kilometers was ik thuis en voelde ik mij beter dan ooit! Dit was lekker!

Na zaterdag betekende het dat ik zondag een rustdag had en daar heb ik gebruik van gemaakt. Heerlijk even bloggen en lezen het was genieten!

Op na een nieuwe week met vrijdag de Loop Door Houten! Ik heb er zin in en wie zie ik daar?

XoXo

2 gedachten over “Start to Run: 4 a 5x per week

Geef een reactie