Start to Run: A lot of running

 photo Pictures2_zpsp4ofkiyv.jpg
Waar moet ik beginnen? Ik heb zoveel gedaan eigenlijk te veel, maar laten we bij het begin beginnen!

Maandag is crossfitdag! Maar voordat ik in de box stond begon ik eerst met een heisessie van mijn werk, dit was heerlijk midden in het bos dus liepen we in de middag een klein rondje. Daarna was het tijd voor crossfit! De les bestaat uit warming up, stukje techniek/kracht en daarna de WOD, ik vertel meestal alleen de WOD, maar zo weten julie de hele opbouw. De WOD bestond uit 12 WallBalls, 9 burpees en 6 wall touch sit ups met medicijn bal. En dit moest je dan zo vaak mogelijk doen in 14 minuten. Aan het eind was ik kapot. Ik ben niet goed in WallBalls want ik ben natuurlijk maar een klein opdondertje, darnaast vind ik burpees lastig ik burp alles op. En de sit ups, die gingen wel! Maar het was zwaar en toch ook lekker! Ik merk wel dat ik steeds sterker begin te worden!

Dinsdag is intervaldag! Ja ik ga hardlopen! Het weer was lekker en dus stond ik na het eten buiten voor een rondje interval! Ik liep 7,5 minuten hard en vervolgens 2 minuten rustig! En dit hield ik een half uurtje vol. Na een half uur kwam ik thuis en voelde ik mij echt super goed! Ik had het ide dat ik de wereld aan kon, hmmm Runner’s High?!?

Woensdag was ik vrij en naar een relaxte dag was het weer tijd voor crossfit, dit keer gingen we naar de Warming-up Toe 2 Bars oefenen, ik trek dan altijd braaf mijn knieen naar de borst want meer kan ik niet, mijn trainer dacht er anders over en ik moest in de ringen hangen. Oeps….onzeker als ik ben riep ik dat ik dat niet kon, maar hij dacht er anders over en voor ik het wist hing ik in de ringen en kwamen mijn benen een stuk hoger dan aan de bar! Yes weer een overwinning! Daarna was het tijd voor de WOD, de WOD was redelijk simpel 50 squats en 400 meter rennen en dit moest je vier keer doen! Omdat mijn crossfitschoenen niet lekker lopen was ik blij dat ik mijn Asics FuZex schoen aan had want dan kon ik in ieder geval lekker rennen. Na iets meer dan 13 minuten was ik klaar met mijn rondje!

Donderdag stond er eigenlijk een tempoloop van 3km op de planning, technisch gezien had ik die gedaan tijdens het Puma event (waar je maandag alles over kon lezen.

Vrijdag hield ik een rustdag mijn linkerscheen deed een beetje zeer, oke Lin, misschien iets te veel gedaan.

Zaterdag is duurloopdag (of zondag ligt eraan wat het weer gaat doen). Ik begon vol goede moed aan mijn run, maar helaas moest ik deze al na 300 meter afbreken want mijn linkerscheenbeen deed zeer. Normaal kan ik daar helemaal chago van worden, maar dit keer had ik iets van, oke dan niet. Volgende keer beter. Ik kreeg het advies van Gaby om de foamroller voor mijn kuiten te gebruiken, dus deed ik dat! Na de douche smeerde ik wat fitbalsem op mijn kuiten in de hoop dat het snel beter ging.

Na al die activiteiten van deze week was het zondag wel weer eens tijd voor een rustdag! En dus deed ik op sportgebied lekker niets!

En dit was mijn week! Hoe ging die van jou?

XoXo

2 gedachten over “Start to Run: A lot of running

Geef een reactie