Start to run: Er vol tegenaan!

 photo Pictures22_zpsmtdfbxet.jpg
Deze week was te gek! na een week wat rustiger aan ging ik er deze week vol tegen aan.

Maandag zat ik al vroeg op de fiets naar het werk, niet echt een echte workout, maar prima. 11 kilometer heen en 11 kilometer terug is toch een flink stuk fietsen. In de avond zouden we naar crossfit gaan. Maar vriendlief voelde zich niet top dus al snel besloten wij deze les te verschuiven.

Dinsdag ging ik weer op de fiets naar mijn werk! Goed bezig! Eenmaal thuis at ik wat eten en i de avond had ik een afspraak bij de diëtiste. Ik besloot er hardlopend heen te gaan. Al was de pup van mijn ouders het er niet mee eens, want zij ging er vandoor met mijn lampjes, nadat ik deze worsteling had gewonnen, deed ik mijn rugzakje op van Kalenji (wat is die fijn). Gooide er wat spulletjes in en ging op weg naar de diëtiste. De diëtiste zit op nog geen kilometer van mijn huis af (0,93 om precies te zijn). Dus liep ik met een omweg daar heen, na 2,81 kilometer was het tijd om naar de diëtiste te gaan. Na deze afspraak besloot ik gewoon rechtstreeks terug te lopen naar huis, zo had ik er toch weer ruim 3 kilometer op zitten.

Woensdag was het crossfitdag Na een hele dag vrij geweest te zijn stond ik te springen om weer te beginnen, we waren deze les mijn zijn vieren (exclusief trainer) en 75% was man. Ja, hebben jullie hem door? Ik was het enige meisje. Dit keer moesten we liften en touwklimmen. Liften ging redelijk en touwklimmen ben ik nog bij de basis en dat ging mij eigenlijk super goed af!! Voldaan ging ik naar huis!

Donderdag was rustdag, nou ja rustidag, ik had een werkdag in Delft en mijn werk heeft nou niet bepaald een gunstige locatie als je met het OV er heen moet (of in mijn geval naar huis) dus had ik een 20 minuten durende wandeling naar Delft Zuid, waarna ik moest rennen voor de trein. Dus eigenlijk had ik een verkapte workout 😉 maar we tellen hem niet mee.

Vrijdag stond de weer een crossfit op de planning! Dit keer waren we met 3 mensen op de trainingen (en weer was ik de enige vrouw). Vandaag leerde wij de split jerk, kreeg ik de mededeling dat ik de split jerk te lief deed (en bij ballet was ik altijd te agressief) er mocht wel wat meer agressie in, na een fikse training ging het al een stuk beter, daarna weer de workout wat niet echt lekker ging en waar ik stiekem van baalde! Maar toch ging ik met een voldaan gevoel naar huis.

Zaterdag had ik echt een rustdag en deed ik ook echt niets sportiefs!

Zondag was het weer tijd om een rondje te rennen. Op de planning stond 3 kilometer, ik was die dag wat mopperig en dan ben ik meestal niet de beste renner, dit was ook te merken want die drie kilometer moest letterlijk uit mijn tenen komen. Maar uiteindelijk deed ik het!! Daarna had ik eindelijk weer rust.

Al met al een lekker weekje, ik merk dat ik door de crossfit en dergelijke een stuk sneller loop. Ik weet ook dat als je echt progressie wilt maken met lopen je eigenlijk drie keer in de week moet trainen, maar ik vind twee keer hardlopen op dit moment meer dan genoeg!

Hoe ging jouw lopen deze week?

XoXo

6 gedachten over “Start to run: Er vol tegenaan!

  1. Bente

    Hoewel ik fitnessen erg leuk vind om te doen begint dat crossfitten ook steeds meer te kriebelen. elke keer als ik er over lees denk ik ja, dat wil ik ook eens proberen!

    Reageren
    1. Linda Bericht auteur

      Bente doe een keertje een proefles! Het is wel heel anders dan fitness, de bewegingen zijn hetzelfde maar de box waar ik zit zijn ze heel sociaal 🙂

      Reageren

Geef een reactie