Start to Run: Let’s start project Dam tot Dam 2.0

 photo 11825583_760045640773741_1152124987135093194_n_zps5q75glir.jpg
Met over 7 weken (aaah over 7 weken) de Dam tot Dam in het vooruitzicht is er geen tijd meer om te luieren en moet ik toch flink aan de bak.

De week begon druilerig en als het druilerig is heb ik geen zin om hard te lopen.
Dus stelde ik mijn hardlopen van dinsdag uit naar woensdag, ik was tenslotte toch vrij.

Woensdag werd ik wakker van het onweer, shit dit was niet wat ik had gehoopt, ik kroop wat verder onder de dekens en werd te laat wakker. Later die avond zag ik dat ik een startbewijs had gewonnen voor de Dam tot Damloop. Shit nu moet ik wel trainen. Ik begon gelijk aan een trainingsschema.

Donderdag ben ik nog bezig geweest om het schema te perfectioneren. Een hardloopschema is zo gemaakt, maar ik moet ook mijn oude fysio oefeningen oppakken, regelmatig aan de slag met mijn foamroller en er moet wat core training in, want anders wordt het niets en zit ik te snel bij de fysio. Gelukkig was mijn trainingsschema in de ochtend al klaar.
Dezelfde avond pakte ik mijn trainingsdagboek erbij, deze moest nu ook bij gaan houden! Het wordt serieus!

Zaterdag begon mijn eerste training, namelijk 5km hardlopen in een zeer rustig tempo. Waar ik de afgelopen weken veel moeite mee had ging zaterdag heel soepel en de 5km tikte gewoon weg dat ging makkelijk! Hier wordt ik vrolijk van! Nog maar 21 looptrainingen te gaan tot de Dam tot Dam! De zenuwen komen nu al!

Zondag stond in het teken van fysio, herstellen en foamrollen. 1 minuutje planken, dat werd 30 seconden oke daar is nog heel wat extra te behalen. De fysio oefeningen waren ook redelijk zwaar! Ook daar viel nog een hoop bij te behalen. Het laatste was de foamroller en au ook die moet ik met meer regelmaat gaan gebruiken!

De eerste twee dagen van mijn Dam tot Dam project zitten erop! Ik weet zeker dat het heel zwaar gaat worden maar ik krijg ook best wel veel steun en dat is fijn! Vriendlief wil zelfs binnenkort een stukje mee gaan lopen. Deze week staan er in totaal 6 trainingen op mijn schema! Drie indoor trainingen en drie ren trainingen.

 

Geef een reactie