Start to Run: Nieuwe doelen

 photo 1a9058de-e8bb-4950-9290-f2f72e4a6a18_zps81d4c138.jpg
Na de Dam tot Dam probeerde ik om in de goede loopmood te blijven. Ik stelde mijzelf nieuwe doelen en ben daar gelijk mee aan de slag gegaan.

Na zondag hield ik maandag een absolute rustdag, ik ging met de trein naar mijn werk en deed zo min mogelijk aan lopen, dinsdag zat ik alweer op de fiets naar mijn werk en in de avond trainde ik een klein stukje mee met de loopgroep. Afgelopen weekend heb ik ook weer een klein stukje gelopen. Maar nu is het tijd om een nieuw doel te stellen.

Meestal zijn mijn doelen de afstanden. Ik wil als maar verder. Dit keer heb ik niet gekozen voor een afstand. Ik wil sneller worden. Ik wil sneller worden op de 5km en sneller op de 10km. Maar ik wist eigenlijk niet hoe ik moest beginnen.

Gelukkig heb ik een flinke voorraad met Runner’s Worlds liggen en vrijdag avond nam ik daar is flink de tijd voor. Opzoek naar een snelle 5 km (hey stapje voor stapje). Maar het ik kon niet echt iets vinden, dus als er tips zijn please deel ze met mij!

Naast hardlopen was er ook 1 belangrijk ding wat helpt bij sneller worden. Een stevige core. Dus op naar de Nike trainings app.

In ieder geval zijn we weer lekker bezig! En ik heb er zin in!

XoXo

2 gedachten over “Start to Run: Nieuwe doelen

  1. Wendy

    Sneller worden ga je bereiken door interval trainingen te doen. Dus beginnen met wandelen, stevig hardlopen, wandelen, stevig hardlopen, wandelen. En dan upgraden naar dribbelen/stevig hardlopen, hardlopen/sprinten.

    Wat ook helpt, is gewoon regelmatig blijven lopen. In maart liep ik slecht voorbereid de CPC in 1:18. Afgelopen zondag liep ik, na vanaf juni drie keer in de week gelopen te hebben, de Singelloop in 1:10. Dat is 8 minuten op 10 kilometer, holy *peeeep*.

    Mijn schema in de week, als ik het haal, is een korte loop op redelijk tempo, een lange loop op rustig tempo en daarna een training met mijn cluppie waar vaak core training en een interval component in zit.

    Mijn doel is het jouwe trouwens, voor volgend jaar. Als ik de halve achter de rug heb, dan ga ik trainen voor de 5k in 30 minuten en de 10K in 60. Oh, en ben af en toe niet bang om over je grenzen te gaan. Je kunt echt, echt, echt meer dan je denkt!

    Reageren
    1. Linda Bericht auteur

      Ik zat inderdaad ook te denken om Evy weer er bij te pakken en dan anders te doen.
      Ik heb op dinsdag altijd de loopgroep (ook het bekende cluppie) en daarnaast nog twee keer Evy er bij te pakken.
      Ik las je verhaal wat een record zeg bij de Singleloop 🙂 Dat meer dan je denk ben ik achter gekomen bij de Dam tot Dam daarom heb ik mijn halve marathon maar even uitgesteld!

      Reageren

Geef een reactie