Start to Run: van Weinig naar Veel

 photo Pictures18_zpsb0lp5pyt.jpg
Wat een week! Deze week was qua sport awsome!

Maandag werd ik wakker met spierpijn, dat was te verwachten, maar ik had al in maanden geen spierpijn gehad dus het voelde goed!

Dinsdags maakte ik een schema voor de 10 km van Rotterdam in april, dus tijd voor een schema, via Asics maakte ik een schema voor beginners, ik wil even opnieuw beginnen. En dan rustig opbouwen. Volgens het schema moest ik 2 km lopen, pace of cake, dus deed ik dat, het lopen was heel erg lekker!

Woensdag stond er wat nieuws op het programma, we  gingen naar Crossfit, ik had niet zo lang geleden een Jogha outfit aangeschaft zodat het niet te warm zou zijn. Een beetje zenuwachtig kwam ik aan in de box en het bleek helemaal niet nodig te zijn! De training was vet gaaf! Een warming-up wat techniek en tenslotte de WOD (workout of the Day). Voor de WOD stond 15 minuten, maar met een keurige 8.48 had ik mijn WOD afgerond en was ik kapot! Maar het voelde goed,

Donderdag stond er weer een hardlooptraining op de planning. weer een 2km. Maar het was zo slecht weer dat ik besloot mijn training te verschuiven, daarnaast had ik toch wel wat spierpijn van de crossfit training en rust is ook training.

En toen ik vrijdag op stond voelde ik gelijk dat mijn spierpijn vandaag een tikkie erger was dan de dag ervoor. Toch is het een soort van mijn eigen schuld en ik besloot mijn fiets te pakken en naar mijn werk te fietsen, de spierpijn eruit fietsen helpt. Ik weet niet wat ik dacht maar volgens mij waren alle stoplichten van Houten naar Utrecht tegen mij, want afstappen en opstappen ging niet gemakkelijk door de spierpijn en als ik met veel moeite eindelijk was afgestapt sprong het stoplicht weer op groen! En moest ik weer met veel gekreun opstappen. Ook de terugweg naar huis waren de stoplichten tegen mij en moest ik regelmatig af- en opstappen. Uiteindelijk was ik blij dat ik thuis was maar met dikke spierpijn.

Zaterdag was er opendag bij de Crossfitbox en vriendlief en ik besloten om nog een keer te kijken, de training van 10.00 uur was vol, maar om 09.00 uur was er nog wel plek. Dus om 09.00 uur stonden wij fris en fruitig (alles behalve dat) in de Crossfitbox. Dit keer was het een partnerworkout, wat inhoud dat je met zijn tweeën traint. Tijdens deze workout kwam ik erachter dat ik niet met een medicijnbal kan gooien, ik ben te zwak, daarentegen ben ik wel goed in touwtje springen. Vriendlief kan een medicijnbal gooien alsof het een zakje snoep is, springtouwen daarentegen……dat kan die absoluut niet. Dus konden we elkaar opvangen bij deze onderdelen. Hij gooide wat voor mij en ik sprong touwtje voor hem.  Voor deze complete WOD stond 30.00 minuten en na een keurig 29.00 minuten plofte ik op de grond. DONE!

Zondag werd ik wakker met een flinke spierpijn in mijn buikspieren. Op de planning stond een hardlooprondje. Ik zag op instagram mooie plaatjes voorbij komen van mensen die 10km hadden geloen of meer. En op mijn schema een zielige 2km. Nou ja, niet zielig hoor! Ik vind hardlopen leuk om omdat ik het nu rustig aan het opbouwen ben wil ik gewoon nog geen langere afstanden lopen. Ik merk dat ik na een lange wedstrijd heel lang moet bijkomen omdat ik niet goed getraind heb en dat wil ik gewoon niet hebben! Dus kleine afstanden. En stiekem mag ik niet klagen want het zonnetje scheen heerlijk op mijn gezicht en er was een flinke wind maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet erg! Ik genoot gewoon intens van het lopen en van het feit dat mijn spierpijn hierdoor wat minder werd! Na 2km kwam ik binnen dit had ik maar mooi weer gedaan.

Deze week heb ik gewoon 4 keer getraind! Ik ben er zo blij mee! Ik ben zo gemotiveerd!! En als ik er even geen zin in heb bedenk ik mijzelf maar dat summer bodies are made in the winter!

Hoe gaan jouw trainingen?

Een gedachte over “Start to Run: van Weinig naar Veel

  1. Nina

    Wauw wat een super goed begin van het jaar! Fijn dat je zo fanatiek bent en er ook nog van geniet. Op het moment modder ik wat aan en mis ik het hardlopen onwijs, maar ja moet mij gewoon weer ff focussen!

    Reageren

Geef een reactie