Start to Run week 31: weg motivatie

IMG_9504

Maandag kwam er een blog online over mijn motivatie probleem, het weekend daarvoor leek het wel alsof ik mijn motivatie had teruggevonden, maar deze week raakte ik qua motivatie toch weer een dieptepunt.

Het begon al maandag, na een maand tot 15.00 uur gewerkt te hebben mocht ik eindelijk tot 16.00 uur werken. Iets wat niet lang klinkt maar een uur langer is wennen. Ik kwam thuis en was echt doodmoe. Daarnaast barstte ik van de hoofdpijn en had ik gewoon last van algehele malaise. Ik stortte op de bank en bleef daar liggen, toen vriendlief thuiskwam besloot die dat we niet gingen crossfitten (ook hij had spierpijn) maar gingen we vroeg naar bed (en o ja, in plaats van gezond koken aten we ook gewoon lekker patatjes).

Dinsdag nieuwe dag, tijd om te gaan hardlopen na het werk. Alleen kwam het er niet van! Ik at bij mijn ouders en daarna ging ik naar bed. Ik had gewoon geen puf maar het is wel mooi hardloopweer. wat is dat toch?

Woensdag was crossfitdag. En hoewel ik het altijd moeilijk vind om er heen te gaan vind ik het toch altijd leuk als ik er ben! Dit keer gingen we weer oefenen met Ring Muscle-ups en i kmoet echt wat aan die zwakke armpjes van mijn doen! Want er zit totaal geen spierkracht in! Daarnaast deden we nog een stevige WOD met Deathlift, Hand stand Push ups (voor mij pike-push ups) en box over jumps (voor mij opstappen en aan de andere kant afstappen). Ik voelde mij goed daarna! Dit was fijn!

Donderdag had ik een rustdag, ik keek modern family en verder relaxte ik wat, ik at een pizza met bloemkoolbodem (lekker!) en deed verder heel weinig.

Vrijdag is sowieso rustdag, want dan maak ik het huis schoon!

Zaterdag deed ik mijn favoriete cardio workout….namelijk winkelen! We gingen naar de decathlon om de eerste spullen voor de vakantie te halen en daarna gingen we naar de Nike Outlet, daar kan ik natuurlijk altijd wel wat vinden!

Zondag stond er een training voor de Run-Bike-Run op de planning want aanstaande zaterdag is het zo ver. Dan heb ik de eerste Run-Bike-Run, en eerlijk is eerlijk, ik zie/zag er best wel tegenop. Ik heb heel wat blog afgespeurd naar tips en tricks. Maar ja, je kan je nog zoveel inlezen, je moet het wel zelf doen. Dus bestond het uit oefenen.

Het eerste onderdeel bestond uit rennen (duh) we besloten de helft van de afstand te doen, dus 2.5 km rennen. Dit ging eigenlijk toch wel soepel, ik liep uiteindelijk 2,80 km met een gemiddelt tempo van 6.33 per kilometer, niet slecht al zeg ik het zelf. We hadden het begin van de parkeerplaats gebruikt als begin wisselstation, dus vanaf daar horloge uit, lopen naar de schuur, helm op en fiets pakken en neerzetten (dat moest even op die manier) daarna schoenen uit, andere schoenen aan, Zonnenbril op en Hop Hop Hop op de fiets. Dat ging redelijk goed. Fietsen deden we op een wat rustiger tempo, we reden op een gemiddelde snelheid van 21,67 kilometer per minuut. Tijdens de Run Bike Run wil ik ronde de 25 km zitten zodat ik iets minder dan een uur hoef te fietsen. De laatste kilometer deed ik het wat rustiger aan en fietste ik in een wat lichtere versnelling. Toen kwam het laatste gedeelte weer rennen. De eerste kilometer van dat rennen moet je gewoon even wat rustiger aan doen! Je heb net op de fiets gezeten en ik heb na het fietsen echt wel zwabberbenen.
Maar goed, ik ben nogal eigenwijs en begon gelijk hard te rennen. niet zo goed dus.  Ik kreeg doordat ik snel, sneller, snelst wou gaan steken in mijn zij. Ik liep even een stukje en probeerde het weer. Het ging niet gemakkelijk maar uiteindelijk wist ik er de laatste ronde er nog zo een 2.5 kilometer ui te persen.

Ik kwam thuis en het eerste wat ik had was honger. Oke ik weet dus waarom die laatste kilometers lastig gingen. Ik moest wat eten! Tussen de laatste twee wissels door. Ik moet daar nog wat op vinden en het moet snel weg kunnen want ik moet lopen. Maar dat komt goed, denk ik.

Klaar voor zaterdag! Uiteindelijk was het toch een lekkere sportweek, aan het begin had ik dit nog niet verwacht. Op naar een nieuwe week waar de Run-Bike-Run prep vooraan staat.

XoXo

 

Geef een reactie