Start to Run: weinig rennen en weinig crossfit

 photo Afbeeldingen1_zps4u2qac2p.jpg
Soms doe ik 2 keer in de week crossfit en probeer ik 2 keer in de week te rennen en soms doe ik het anders.

Deze week was qua sporten een beetje chaotisch, treinen die niet meewerken zorgde voor wat problemen.

Maandag ging ik op de fiets naar mijn werk, dan heb ik dat in ieder geval vast binnen, de heenreis liep voorspoedig en ik was ook vrij vlot op mijn werk. De terugreis ging wat minder ik had flinke tegenwind, maar uiteindelijk was ik dus toch op tijd thuis. De NS heeft besloten om richting ons huis de sporen te verbeteren en de treinen 1x per half uur te laten rijden in plaats van 2x. Laten ze nou net de treinen geschrapt hebben die wij nodig hebben! Dus zijn we soms veel later thuis, dit keer had vriendlief pech en kwam die een half uur later thuis door vertragingen, we hebben een strakke planning op maandag en woensdag in verband met crossfit dus dat viel in het water, geen crossfit dit keer!

Dinsdag was een vermoeiende dag niets lukte! Wat baalde ik! Uiteindelijk vond ik toch de kracht om een kleine interval te lopen, 6×3 minuten lopen met 2 minuten wandelen ertussen! Normaal is dit wel te doen, maar dit keer was het zwaar! De eerste drie keer drie minuten ging nog wel, maar daarna werd het zwaarder en zwaarder, de laatste 3 minuten kon ik amper vol houden en mijn pace was ook niet om naar huis over te schrijven, maar ik had het toch gedaan en dat voelde uiteindelijk dan wel weer lekker!

Woensdag is crossfitdag! En ik had er zin in! Na de warming-up gingen we eerst front squat oefenen en daarna kwam de WOD! De WOD was leuk! Het bestond uit 15 push-ups, 15 dead lifts 30 Dubble unders (voor mij 60 singles want ik kan nog geen dubbel unders, moet het toch eens leren) en een blokje rennen. En dit drie keer! En het was gewoon echt leuk! Mijn pace was goed elke training en ik had het gewoon ontzettend naar mijn zin. Ik was dus echt tevreden met mijn resultaat, niet snel maar wel goed.

Donderdag fietste ik naar mijn werk, de afstand is iets meer dan 10 km en vervolgens weer iets meer dan 10 km terug. Ik doe er per 10 kilometer iets meer dan een half uur over, dus ben een uur onderweg in totaal (heen en terug). Eigenlijk stond er daarna een temporun op de planning, maar zoals de meeste tempo runs op donderdag was ik te moe, ik moet op woensdag echt op tijd naar bed anders wordt het helemaal niets!

Vrijdag ging ik weer op mijn fiets naar het werk en weer terug natuurlijk, voor de rest hield ik rust.

Zaterdag stond ik te swingen bij niemand minder dan Beyonce! Een flinke workout dus!

Zondag zou ik gaan duurlopen, maar op de nacht van zaterdag op zondag had ik flinke kramp. Shit!!! Dit voorspeld niet veel goeds! Het voorspelde helemaal weinig want ik sliep zondag gigantisch uit! Dus ik besloot ter plekken mijn duurloop te verplaatsen naar maandag avond.

XoXo

 

 

Een gedachte over “Start to Run: weinig rennen en weinig crossfit

Geef een reactie