Start to Run: Zoeken naar balans

 photo Pictures24_zpsa5vavsoa.jpg
Twee keer in de week crossfit en twee keer in de week hardlopen, de balans hiervan moet ik nog een beetje zoeken. Tel daarbij op dat het lijkt alsof iedereen zijn of haar etentjes geeft in februari en je begrijpt al, mijn ritme was ver te zoeken.

Maandag begon met een fietstocht naar mijn werk, daar had ik mij eventjes vergist, niet alleen had ik last van motregen, ik had ook nog is last van een flinke wind, vooral op de terugweg. Ik heb mijn benen dus flink getraind die weg.
In de avond stond er een crossfit training op het programma. Dit keer weer flink aan de gewichten en een zware workout met burpees, en toes 2 bar. Nu ben ik in beide niet zo best. Voor de complete workout hebben de 17 minuten. Ik redde het net met 16. nog iets. Het was zwaar! De volgende avond had ik dan ook mooie blauwe knieen.

Dinsdags kon ik mij niet verzetten tot een rondje hardlopen, ik was op lichamelijk en mentaal. Ik besloot daarom ook woensdag vrij te nemen en echt heel rustig aan te doen op een Crossfit les na dan. Deze was lekker. We trainde extra de Back squat, ik stopte bij mijn eigen gewicht, mijn trainer vroeg waarom er niet meer op ging, ik zei dat ik dat risico niet durfde te nemen. Het kon wel en hij zou helpen, ik gooide aan elke kant 10 kilo. De eerste squat ging goed de tweede ging verschrikkelijk, ik verloor mijn balans en mijn trainer nam mijn gewicht over. Hier baalde ik stiekem heel erg van. Ik weet dat het absoluut niet erg is, maar van binnen voelde het toch een beetje als falen. Erg veel tijd om te balen had ik niet want al snel kwam de WOD. Gelukkig verliep deze voor mijn gevoel een stuk beter en kon ik met een tevreden gevoel naar huis.

Donderdags had ik een etentje die duurde langer dan verwacht dus liep ik niet, ook vrijdag liet ik mijn hardloopschoenen in de kast staan.

Zaterdagochtend was het weer tijd voor een rondje, na eerst even lekker uitslapen kon ik daarna weer vol aan de bak. Het weer zag er rustig uit op wat wind na, ik besloot ook maar weer voor het eerst sinds tijden een driekwartbroek aan te trekken. Het lopen ging niet vanzelf maar voor het eerst kreeg ik, sinds maanden, weer eens vertrouwen in het feit dat ik die halve marathon die ik dit jaar wil gaan lopen ook echt kan gaan lopen! Op het schema stond 4 km op de planning ik had het precies zo uitgeplant dat ik bij mijn ouders zou uitkomen….dacht ik. Want toen mijn horloge 4km aangaf was ik aan het andere kant van het spoor. Dat heb ik weer en dus heb ik een halve kilometer extra gerent om toch bij mijn ouders uit te komen. Wat absoluut niet erg is want op deze manier groeit mijn vertrouwen in het lopen met ieder moment.

En zo sportte ik deze week 3x. De ene week 4x en de ene week 3x bevalt mijn eigenlijk wel. Hoe is jouw sportschema?

XoXo

Geef een reactie