Toerist in eigen land: Een weekendje weg in Maastricht

photo Collages_zpsyns9ghpf.jpg
Enkele maanden geleden had vriendlief een weekendje weg geboekt naar Maastricht en eind mei was het zo ver! We gingen naar Maastricht.

Vrijdagochtend gingen we al vroeg weg, want vanaf Houten naar Maastricht is best wel een eind, daarnaast hadden wij wat omwegen.

We begonnen namelijk in Budel. In Budel zit een wielrenspeciaalzaak en daar moesten we echt heen volgens vriendlief. nou ben ik geen wielrenner (al lijkt het mij wel leuk om te wielrennen) dus ging ik mee. Vriendlief kocht een paar handschoenen en vervolgens gingen we onze weg vervolgen. Dit keer naar Maasmechelen. Alles in de navigatie ingetikt en in plaats van snelste route drukte we op kortste route. We reden door Frankrijksachtige routes en dorpjes en het zag er allemaal erg gezellig uit, de grens was nog net geen streepje op de weg, maar we gingen echt de grens over want ineens hadden we een bordje Vlaanderen.

Goed na de route kwamen we aan in Maasmechelen Village, tijd om te shoppen, vriendlief kocht een t-shirt en een zonnebril. Ik kocht een Michael Kors tas, dit keer geen grote, maar een kleine om te winkelen. We reden iets verder Maasmechelen in en daar was de Decathlon. Deze was heerlijk rustig en we konden rustig winkelen: Een bikini, sokken, schoonmaakset voor waterzak en een vaderdagcadeautje later kwamen we weer naar buiten. Tijd om naar ons hotel te gaan.

Ons hotel lag in het Universiteiten terrein van Maastricht. En het was er heerlijk, geen overdreven grote kamer maar mooi genoeg voor met zijn twee. We liepen elkaar niet in de weg. Nadat we onze spullen hadden gedropt gingen we naar het centrum met de auto. We parkeerde deze en liepen door het centrum op zoek naar eten. Het begon te regen  en we hadden zin in vlees, voordat de hoosbui losbarstte rende we Chauchos in en daar aten we vlees tot we plofte. Na het eten gingen we naar de kamer en al snel viel ik in slaap.

De volgende ochtend werd ik fris wakker, op het kussen na was het bed prima! Tijd om te ontbijten. Wat in ons hotel echt super was (we zaten in een NH hotel). Daarna besloten we om te lopen naar het centrum, het was volgens googlemaps een wandeling van ongeveer 30 minuten en dat was prima te doen.
We hadden super lekker weer dus na het wandelen plofte we bij de McD neer voor wat te drinken. We liepen verder het centrum in en bij de H&M kocht ik een broek en witte gympen. Daarna gingen we lunchen het was heerlijk weer dus we bleven nog het terras hangeen. Na het terras bezochten we nog wat dingen van vroeger van Maastricht, zoals de Helpoort. Onderweg aten we nog een ijsje en besloten we een boottocht te doen over de Maas, we hadden echt heerlijk weer e na de boottocht was het al rond 18,00uur en gingen we eten. Ik at heerlijk Asperges en vriendlief nam als toetjes zelfs nog vlaai (nadat die de hele dag had geroepen dat die vlaai wou). Daarna liepen we naar huis en gingen we voetbal kijken en slapen.

Zondag de laatste dag, eigenlijk stond het drie landenpunt op de planning maar er was Formule 1 op tv en de weersvoorspelling was niet al te best dus na het ontbijt besloten we naar huis te gaan. Het heerlijke weekend (inclusief weer) was weer voorbij.