Voeding en ik

IMG_7828
Ik en eten, ik zeg altijd ik ren om te eten en ik eet niet om te rennen.  Dus vandaag ga ik met de billen bloot (niet letterlijk) en vertel ik allemaal wat ik eet.

Laat mij vooraf stellen: Ik ben geen voedingsdeskundige, ik eet wat ik lekker vind en probeer altijd voor mijzelf een balans te vinden. Maar omdat de boog niet altijd gespannen kan zijn hoef het voor mij niet altijd in een strak regime te zitten.
Ooit heb ik een voedingsschema gevolgd en dat was leuk en daar heb ik flink wat ideetjes aan overgehouden, dat combineer ik met wat voor mij goed voelt.

Ontbijt
Ik ben wat ontbijt betreft heel saai, doordeweeks eet ik altijd kwark met zelfgemaakte Granola. Het recept heb ik van Gaby Runs the world (klik hier voor het recept).
In het weekend verschilt het nogal, op zaterdag is het meestal 2 boterhammen met Nutella en een beker melk. Op zondag ontbijten we eigenlijk altijd redelijk uitgebreid, eitje, sapje en wat brood.

Ochtendtussendoortjes
Met enige regelmaat fiets ik naar mijn werk, dat is ongeveer 10 kilometer, bij aankomst heb ik dan ook meestal gelijk trek, deze stil ik met een stukje fruit of een eitje. Mocht ik met het OV gaan dan neem ik meestal niets.
Rond koffietijd eet ik meestal een stukje zelfgemaakt bananenbrood. Qua drinken in de ochtend zit ik op mijn werk op twee koppen koffie en wat water.

Lunch
Mijn lunch is heel saai, drie volkorenboterham met beleg, soms een soepje erbij, maar soms ga ik helemaal los en heb ik er een vette snack bij.

Middagtussendoortjes
De middag valt mij altijd het zwaarste ooit! In het bedrijfsrestaurant hebben ze een grote bus staan met toffee snoepjes, meestal pak ik een handje voor de middag, maar ze redden nooit de hele middag hoor! Ze gaan vaak binnen een half uur op.
Daarnaast heb ik altijd 30 gram ongebrande en ongezouten nootjes in mijn tas, deze eet ik meestal rond een uurtje of 14.00 uur. Daarna rond 16.00 uur neem ik meestal nog een stukje fruit, dan moet ik het wel redden tot het avondeten.

Avondeten
Wij bedenken altijd 1 keer in de week wat we eten. Doordeweeks is dat altijd redelijk netjes, een portie groente, een portie pasta/aardappelen/rijst of zo iets en een stukje vlees/vleesvervanger. Ik eet niet iedere dag vegetarisch maar af en toe moet makkelijk kunnen. In het weekend eten we iets minder gezond. Soms een broodje Shoarma, of iets anders simpels. De boog kan niet altijd strak gespannen zijn

Avondsnacks
Tijdens de koffie nemen we meestal een klein koekje. Wij hebben koekjes die los verpakt zijn zodat er niet een heel pak open en op gaat.
In het weekend nemen we een uitgebreider koekje meestal, of een luxer koekje. Daarnaast hebben we op vrijdag en op zaterdags altijd een klein borrelhapje. Dit kan variëren in echte borrelhapjes, zak chips of misschien wel een toastje met wat lekkers.

Zoals ik al zei kan de boog niet altijd goed gespannen zijn en gaat het soms ook wel eens mis, meestal als ik moe ben of ineens honger krijg, dat is helemaal niet erg maar het moet natuurlijk niet te vaak gebeuren.
Ik probeer dit een beetje aan te houden en voor mij werkt het prima, als ik het goed doe val ik kleine beetjes af.
Ik weet dat ik te zwaar ben en dat ik voor een gezond BMI moet afvallen, maar je moet soms ook kunnen genieten. Dus af en toe genieten we gaan we uit eten en voor de rest. Proberen we het zo gezond mogelijk te houden.

XoXo

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.