Voedingsschema #5

Blogplaatjes1_zps80dd7436

Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder met mijn voedingsschema en ben ik losgelaten. Maar hoe gaat het nu?

Het eten gaat met ups en downs, ik weet inmiddels wat ik wel en niet kan eten om in balans te blijven of af te vallen. Maar de eerste weken at ik van alles weer wat ik lekker vond! Al snel ging de weegschaal omhoog! Gelukkig heb ik dat er weer af gekregen en is de weegschaal weer blij.

Ik heb er wel iets meer moeite mee, doordat ik natuurlijk overspannen ben geweest (oke nog steeds ben) is het lastiger om mijn controle over eten te houden. Ook het raketje kan ik af en toe niet weerstaan.

Eten doen we nog steeds gevarieerd en we eten met regelmaat uit het schema. En lees ik uit het boek eet als een expert om nog meer te leren over voeding.

Hoewel ik geen voedingscoach meer heb heb ik gelukkig wel een hoop vrienden die mij kunnen helpen, zo ben ik regelmatig met Gabriella recepten aan het uitwisselen aan de telefoon. Ook kan ik terecht bij Meike voor recepten en de meiden van Crossfit (communitygevoel).

Ik kreeg als tip om gewoon voor de koelkast te gaan staan en te zeggen waar heb ik vandaag zin in. Dat in te voeren in de app en dat is wat je eet. En ik moet zeggen dat gaat mij redelijk af.

Al met al is het met eten een heftig half jaar geweest. Heb ik wel is staan vloeken tegen mijn vriend omdat ik toch het chipje wou, maar ik kan mijzelf redelijk in bedwang houden.

Een super lekkere en redelijke gezonde snack is voor mij: paprika in reepjes, komkommer in plakjes en daarnaast heks’n kaas. Die heksenkaas maak het weer wat minder gezond maar het is echt lekker zo af en toe!

Voorlopig is dit dus het laatste voedingsschema blogpost. Natuurlijk komt er af en toe nog een update. Maar voor nu ben ik klaar met schema’s 🙂

Ik hoop dat je de wat aan heb gehad. Ik heb ook mijn valkuilen gehad. Maar ik ben er ook uitgekomen.

XoXo

Geef een reactie